onsdag 12 januari 2011

Första dagen i London...

Så var vi äntligen framme vid den efterlängtade resan till London med ett stort gäng från Mölndal. Vi åker dessutom med GR så planet från Landvetter bestod bara av oss....

Från flygplatsen blev det buss mot hotellet och busschauffören bjöd på precis det där som en riktigt härlig och proffsig busschaufför ska göra....en guidning samtidigt som det var transport till hotellet...En del yrkesmänniskor bjuder alltid på det där lilla extra...Det imponerar på mig...Dit vill jag nå!

Snabblunch och sedan var det dags för Inspirationsföreläsning om Google och Googleapps....Alltid roligt med folk som inspirerar och vill något...men jag slås av att det som presenterades av skolmänniskor fortfarande är så extremt textbaserat, vilka elever blir sugna på LPP presenterade som en enorm textmassa...Jag vill se kreativa visuella LPP i Skolsverige om de ska ha en mening, oavsett om de görs i Google eller någon annanstans...Det slår mig att det är en bit kvar dit.

Därefter fick vi i Mölndal en stund för oss själva. En riktigt rolig stund med val av fokusområden för veckan och en bloggstund där alla grupper fick presentera sina starttankar för veckan. Riktigt gott jobb av Kristofer Skogholm och Anders Karlsson. Nu bloggar vi på http://bett11.wordpress.com . Jag hamnade i en grupp som skulle fokusera på omdefiniering av uppgifter och lärarroll...Hur kul som helst och det blev direkt en härlig teamkänsla, vilket gjorde kvällsmiddagen till en härlig stund med Mölndalsgänget. Tillsammans kan vi komma längre.

Nästa inlägg blir om vad som mötte mig på Bett.

- Posted using BlogPress from my iPad


1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för ett härligt inlägg! Känns nästan som jag vore med!
Ser fram emot nästa!
Hälsningar Lizelott