fredag 11 september 2009

Eleverna visar vägen...



Ännu en underbar vecka när jag har fått jobba som jag vill, med den utrustningen jag behöver. Hade ett mediapass med vår IT/mediaprofilklass idag, en 7a. De gör en POD för att presentera sig för mig, berätta om sina intressen, pröva på olika program och tala om vad de vill arbeta med. Två av killarna frågade om vi inte hade ngt bättre bildredigeringsprogram som Gimp(gratisprogram) eller liknande. Jag laddade ner det till deras dator och sa att jag inte kan så mkt om Gimp. Ni kanske kan visa mig och de andra i klassen hur Gimp fungerar. Då sa en av dem:"Camilla jag kan visa dig hur Gimp fungerar, eller du förresten jag kan göra en how to gimp-video istället. Brukar göra sådana filmer hemma. Har flera bra program." Med det han säger avslöjar han också att han har goda kunskaper om Youtube, filmredigering mm. Då insåg jag återigen vilket hinder skolan är för inlärning emellanåt. Dessa underbara kreativa ungar! Lyckliga jag som är lärare och bara lär mig mer för varje dag.

Inga kommentarer: