onsdag 1 december 2010

Twitterkvitter leder mig framåt!

Webben verkar ha hur mycket som helst att erbjuda och vid ett litet twitterkvitter idag blir jag tipsad om ett verktyg för att låta läsare kommentera enkelt. Visst vore det roligt om man kunde ha fler verktyg för att göra bloggen mer interaktiv.

Har du tid och lust så svara på en enkel liten fråga.

Hur använder du sociala medier?... at AnswerGarden.ch.
Ytterligare ett Twitterkvitter leder mig framåt och jag väljer också att gå in på iTunes U och botanisera bland Utbildningradions avdelning efter tips från GPs: Teknik och trender idag.

Enligt Eva Wieselgren är UR är första public serviceföretag i Europa som öppnar egen avdelning i iTunesU.
Jag fastnar i en serie föreläsningar från Internetdagarna i oktober och vill höra och se mer. Jullovet närmar sig och jag kommer absolut att lägga lite tid här!
När jag tittar vidare på iTunes U inser jag också att det här kommer att vara ett ställe jag kommer att besöka frekvent. Massor som jag vill se och höra. 
Hur vore det om lärarlyftet blev utlagt som en dag i veckan för riktigt många lärare under ett år? Ett år där nyfikna lärare fick lov att botanisera på webben och vidareutveckla sin egen undervisning, bilda nätverk och delge varandra i alla möjliga kanaler. Webben lyfter lärare som vill lära mer! Lyfta lärare ger också resultat för det viktigaste: våra elever!

Inga kommentarer: